Havi szakkör:
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 10 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Színháztörténeti – műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 20 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a műveltségi ismereteket, gazdagítja a gyermekek iskolai ismereteit, és mindezt élményszerűvé kívánja tenni.
Témahét: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 20 résztvevővel
A témahét tábori foglalkozás formájában valósul meg, ahol a résztvevő gyermekek és fiatalok számára lehetőség nyílik a színházi élet „háttértevékenységeinek” megismerésére is. A szakmai foglalkozásokon a csoport egy kiválasztott történetet ismer meg és dolgoz fel. A szabadidős foglalkozásokon a záró előadás komplett előkészítése a cél, a díszlet, a jelmezek saját kezű elkészítésével, valamint a feldolgozandó történethez kapcsolódó beszélgetőkörök segítségével.
KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Havi szakkör:
Körülményei: 10 alkalommal/év, alkalmanként 10 résztvevővel
A havi szakkör témája: A Shakespeare korabeli színház és ahogyan Shakespeare-t játsszanak ma. A szakkör keretein belül A Vihar című előadás megtekintése színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott előadáshoz témában hasonló műveket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Témahét: „És színész benne minden(ki)” dramatikus témahét a Facebook generációval
Körülményei: 1 alkalommal, 20 résztvevővel
A témahét tábori foglalkozás formájában valósul meg, ahol a résztvevő fiatalok számára lehetőség nyílik a színházi élet „háttértevékenységeinek” megismerésére is. A szakmai foglalkozásokon a csoport egy kiválasztott történetet ismer meg és dolgoz fel. A szabadidős foglalkozásokon a záró előadás komplett előkészítése a cél, a díszlet, a jelmezek saját kezű elkészítésével, valamint a feldolgozandó történethez kapcsolódó beszélgetőkörök segítségével.
BELVÁROSI ÓVODA
Havi szakkör:
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 22 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Az „Én Bors nénim” valamint a „Mátyás az igazságos” - rajzverseny
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A rajzverseny jó lehetőség arra, hogy a gyermekek fantáziáját megmozgassa, a beszédkészségükön túl a látottak alapján saját képi világuk megfogalmazására. Témáját a látott mesék: Bors néni, Mátyás mese adják.
Témanapok: „A MESÉK VILÁGA” – témanapok
Körülményei: 3 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A témanapok lehetőséget nyújtanak arra, hogy tágabb körben, több résztvevővel is megismertessük a színház világát. Ezen foglalkozások keretében kulisszajárást biztosítunk mind a színházban, mind pedig a Ciróka Bábszínházban, ahol az előadások, a színházimunka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A megismert előadásokhoz kapcsolódva, lehetőséget adunk arra is, hogy egy-egy mesét komplex módon dolgozzanak fel a gyermekek, kézműves foglalkozásokkal kapcsolódva a látott előadáshoz.
KECSKEMÉTI BELVÁROSI ZRÍNYI ILONA ÁLTALÁNOS ISKOLA MAGYAR ILONA ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA
Havi szakkör:
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 10 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Színháztörténeti – műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a műveltségi ismereteket, gazdagítja a gyermekek iskolai ismereteit, és mindezt élményszerűvé kívánja tenni.
Témanapok: „A MESÉK VILÁGA” – témanapok
Körülményei: 3 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A témanapok lehetőséget nyújtanak arra, hogy tágabb körben, több résztvevővel is megismertessük a színház világát. Ezen foglalkozások keretében kulisszajárást biztosítunk mind a színházban, mind pedig a Ciróka Bábszínházban, ahol az előadások, a színházimunka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A megismert előadásokhoz kapcsolódva, lehetőséget adunk arra is, hogy egy-egy mesét komplex módon dolgozzanak fel a gyermekek, kézműves foglalkozásokkal kapcsolódva a látott előadáshoz.
KECSKEMÉTI BELVÁROSI ZRÍNYI ILONA ÁLTALÁNOS ISKOLA
Havi szakkör:
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 10 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Színháztörténeti – műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a műveltségi ismereteket, gazdagítja a gyermekek iskolai ismereteit, és mindezt élményszerűvé kívánja tenni.
Témanapok: „A MESÉK VILÁGA” – témanapok
Körülményei: 3 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A témanapok lehetőséget nyújtanak arra, hogy tágabb körben, több résztvevővel is megismertessük a színház világát. Ezen foglalkozások keretében kulisszajárást biztosítunk mind a színházban, mind pedig a Ciróka Bábszínházban, ahol az előadások, a színházimunka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A megismert előadásokhoz kapcsolódva, lehetőséget adunk arra is, hogy egy-egy mesét komplex módon dolgozzanak fel a gyermekek, kézműves foglalkozásokkal kapcsolódva a látott előadáshoz.
KECSKEMÉTI BELVÁROSI ZRÍNYI ILONA ÁLTALÁNOS ISKOLA BÉKE ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA
Havi szakkör:
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 15 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Színháztörténeti – műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 15 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a műveltségi ismereteket, gazdagítja a gyermekek iskolai ismereteit, és mindezt élményszerűvé kívánja tenni.
Témanapok: „A MESÉK VILÁGA” – témanapok
Körülményei: 3 alkalommal, alkalmanként 15 résztvevővel
A témanapok lehetőséget nyújtanak arra, hogy tágabb körben, több résztvevővel is megismertessük a színház világát. Ezen foglalkozások keretében kulisszajárást biztosítunk mind a színházban, mind pedig a Ciróka Bábszínházban, ahol az előadások, a színházimunka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A megismert előadásokhoz kapcsolódva, lehetőséget adunk arra is, hogy egy-egy mesét komplex módon dolgozzanak fel a gyermekek, kézműves foglalkozásokkal kapcsolódva a látott előadáshoz.
KECSKEMÉTI BELVÁROSI ZRÍNYI ILONA ÁLTALÁNOS ISKOLA DAMJANICH JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A havi szakkörön a Bors néni és a Mátyás mese című zenés mesejátékok bemutatása színházi körülmények között történik. Ezt követően a program azon céljával összhangban, hogy a célcsoportot színházba járóvá, színház szeretővé, színházértővé nevelje, a látott előadások feldolgozása, elemzése következik a foglalkozások keretében, drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével. A látott művekhez témában hasonló verseket és meséket is megismernek a résztvevők, amely lehetőséget ad az újabb élethelyzetek, szituációk bemutatására, feldolgozására igazodva az adott korosztályhoz, a résztvevők képességeihez.
Színháztörténeti – műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a műveltségi ismereteket, gazdagítja a gyermekek iskolai ismereteit, és mindezt élményszerűvé kívánja tenni.
Témanapok: „A MESÉK VILÁGA” – témanapok
Körülményei: 3 alkalommal, alkalmanként 22 résztvevővel
A témanapok lehetőséget nyújtanak arra, hogy tágabb körben, több résztvevővel is megismertessük a színház világát. Ezen foglalkozások keretében kulisszajárást biztosítunk mind a színházban, mind pedig a Ciróka Bábszínházban, ahol az előadások, a színházimunka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A megismert előadásokhoz kapcsolódva, lehetőséget adunk arra is, hogy egy-egy mesét komplex módon dolgozzanak fel a gyermekek, kézműves foglalkozásokkal kapcsolódva a látott előadáshoz.