2013. január 22.
Redukált érzelmek
Bertolt Brecht: Angliai Második Edward élete / Katona József Színház, Kecskemét
Revizoronline - 2013.01.22.
Mezítelennek mutatkozik a Kelemen László Kamaraszínház színpada; Ambrus Mária gyakorlatilag teljesen lecsupaszíttatta a teret. A négy világító neoncsőn kívül csak a padló tudatosítja a terembe lépő nézővel, hogy itt ma előadást fog látni. Urbán Balázs kritikája.
A padló ugyanis véres. Pontosabban veres színű, s ekként a megszáradt vért juttatja eszünkbe. Később a szereplők - a címszereplőt leszámítva - mind ilyen ruhában lépnek színre. Ami leginkább az öldöklő hatalmi mechanizmus törvényszerű állandóságára hivatott emlékeztetni – ám bennem más asszociációkat is keltett. Miként a szereplők ruhájáról és a padlóról hiányzik az igazi vér (na jó, a művér), a lucsok, úgy hiányzik mind a Brecht-szövegből, mind az előadásból a szenvedély, a lüktetés, a fájdalom.