Mák Kornél, Kecskemét kulturális ügyekért is felelős alpolgármestere szerint a város színháza reneszánszát éli. Mint mondta: nagyon fontos, hogy a következő generáció közelebb kerüljön a színházi kultúrához.
Dr. Steklács János a Tanítóképző Főiskolai Kar dékánja elmondta, hogy ugyan csak most alakul ki az intézményesült formája a teátrum és a főiskola közötti együttműködésnek, de a színház eddig is „közös hitvallás” volt. Kiemelte, hogy az oktatásnak nem csak a jó szakemberek, hanem a valódi értelmiség képzése is feladata, akik olvasnak, színházba járnak és képesek értelmezni a körülöttük lévő világot.
Cseke Péter, Réczei Tamás, Mák Kornél, Fehér Éva, Dr. Danyi József, Dr. Steklács János
Fehér Éva, a Tanítóképző Főiskolai Kar tanársegédje, aki eddig is aktívan részt vett a főiskolán a színház közönségszervezési munkáiban és a kurzust fogja felügyelni, elmondta, hogy a színház eddig szabadidős tevékenység volt, de most a hivatalos képzés keretein belül, kreditekért járhatnak színházba a hallgatók. Célként fogalmazta meg a hallgatók értő nézővé és olvasóvá nevelését.
A színház igazgatója, Cseke Péter egy felmérésre hivatkozva elmondta: a 25 év alatti fiatalok szabadidős tevékenységében nem szerepel a színházba járás. Hozzátette, hogy évente legalább egyszer lehetővé kellene tenni a fiatalok számára, hogy ellátogassanak egy előadásra, amire már európai szinten is vannak törekvések. Szavai szerint, egy átlagos gyerek Németországban háromszor tud eljutni színházba minden évben.
Cseke Péter, Réczei Tamás
Réczei Tamás, a kurzus vezetője azt emelte ki, hogy nincs meg a következő generáció, aki színházba járna. A közönség gyakran tart az új formáktól, holott ezek érthetőek is lehetnek, attól függetlenül, hogy ezek nem szokványos színházi nyelvet használnak. Mint mondta, az előző kecskeméti színházvezetés nem tudott mértéket szabni az új formáknak, de ellenpéldának hozta az egri Gárdonyi Géza Színház elmúlt évtizedes színházépítési folyamatát, mint olyan teátrum, amelyik sikeresen megtalálta az egyensúlyt a klasszikus és új formák között. Mint mondta, a kurzuson tulajdonképpen az előadások elemzése, értelmezése zajlik majd, és cél, hogy a frissen végzett tanárok később ezt a tudást a diákokkal való munkájuk során fel tudják használni.
Mák Kornél alpolgármester elmondta: a gyerek mindig a lábával szavaz, de a pedagógusnak motiváló tényezőnek kell lennie, ezért támogatja a város a MŰ ÉRTÉK vagy MŰÉRTÉK elnevezésű kezdeményezést, amin belül legalább 60 pedagógus nézheti meg az ifjúsági bérletben játszott előadásokat a bemutató előtt. Mák Kornél továbbá azt is elmondta: bár ilyen típusú felméréssel nem találkozott, de tudni lehet, hogy a pedagógusok ugyancsak nem járnak aktívan színházba, így ennek a programnak feladata az is, hogy megteremtse az igényt e tevékenységre.
Az előadásokat feldolgozó drámapedagógiai beszélgetések követik majd Réczei Tamás vezetésével, aki úgy fogalmazott: a témák adottak, mert a Bánk bán Szabó Borbála újrafordításában kerül majd színpadra, az Egérfogó kapcsán a dramaturgiáról, az Átváltozások című előadás után pedig a shakespeare-i színházról lehet majd beszélni.
asztalnál: Cseke Péter, Réczei Tamás, Mák Kornél
A sajtótájékoztatón megjelent Fekete Péter, a Békés Megyei Jókai Színház igazgatója, a Vidéki Színházigazgatók Egyesületének elnöke, a jobboldali színházakat tömörítő Magyar Teátrumi Társaság képviseletében, aki egyrészt gratulált a kezdeményezéshez, másrészt félelmét fejezte ki azt illetően, hogy esetleg lesz olyan hallgató, aki azért nem tud részt venni a kurzuson, mert a 2900 forintos bérletárat nem tudja kifizetni. A kérdésre Réczei Tamás elmondta, hogy az egyéb kurzusok is jelentenek anyagi terhet a hallgatók számára, például a könyvek megvásárlásakor, de Dr. Steklács János jelezte, hogy ebben az esetben van mód az iskola diákjóléti alapjához is fordulni.
forrás: http://7ora7.hu/hirek/