Kecskeméti Katona József Színház
  • Főoldal
  • Műsor
    • Havi műsor
    • Premierek
    • Események
  • Társulat
    • Igazgatóság
    • Prózai tagozat
    • Tánctagozat
    • Zenei tagozat
    • Az Osztály
    • Munkatársak
  • Előadások
    • Aktuális
    • Archív
    • Galéria
    • Videók
    • Vendégjátékok
    • Fesztiválok
      • Szín-tár
        • Előadások
        • Hírek
        • Műsor
        • Jegyinformációk
      • Újvilág Passió
    • Színházi nevelési program
      • Mű érték és műérték kurzus
      • Nulladik óra
      • Osztályterem-színház
  • Rólunk
    • Hírek
    • Írások
    • Történet
    • Technikai információk
    • Közérdekű információk
    • Alapítvány
  • Jegy/bérlet
    • Online jegyvásárlás
    • Jegyinformációk
    • Bérletinformációk
    • Ajándékutalvány
  • Pályázatok
    • TAMOP 3.2.13-12
    • EFOP-3-3-2
  • Ajándékutalvány
  • EN
  • DE
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
  • Vendégkönyv
  • Facebook
  • YouTube
„Aki az embert szereti, a művészetet is szereti.”
/Hippokratész/

Federico García LorcaVérnász

Ódry Színpad
Színmű
A IV. éves színművész osztály vizsgaelőadása
Fordító: Illyés Gyula

2013. október 18.

Jegyvásárlás

A Vérnász drámai ballada, balladás tragédia. Elsősorban nem a népies stilizálás a jellemző rá; reális történet bontakozik ki. A szerző a merev feudális megkötöttségekből, az ezeken alapuló normarendszerből merít. E rendben különösen korlátozott a nők élete, a házasság "egy férfi, néhány gyerek, s egy vastag fal közted, s a többi ember közt". Ettől szenvednek, ez ellen próbálnak lázadni, ebbe törődnek bele Lorca nőalakjai. A férfiak sorsa sem sokkal kötetlenebb, a "becsület" fogalma számukra is megkövesedett, a vérbosszú kötelesség és dicsőség is egyben.

Lorca egyszerű embereket, parasztokat jelenít meg, s az ősit, a primitívet egyesíti a modernnel. A dráma vezérmotívuma a halál és az a titokzatosság, ami az életet és a halált, a férfi és a nő kapcsolatát átjárja. A titokzatosság mögött a teljesen ki nem ismerhető végzet áll, amely determinálja az ember sorsát, s emiatt az ember nem tehet mást, mint hogy követi a végzetet, "a vér útját", akkor is, ha az egy nő, s akkor is, ha egy vetélytárs férfi képében jelenik meg. Akkor is, ha a nász itatódik át vérrel, s teszi jövőtlenné a túlélők sorsát.
Lorca tudomásul veszi a hagyományok erejét, ismeri és érti a duendét, méltóképpen elsiratja az áldozatokat, de érzékelteti, hogy ennek nem így kellett volna történnie.

  • AnyaZsigmond Emőke
  • MenyasszonyBach Kata
  • AnyósSzabó Erika
  • CselédasszonySzabó Erika
  • SzomszédasszonySzabó Erika
  • HalálSzabó Erika
  • Leonardo feleségeMészáros Blanka
  • LeonardoZoltán Áron
  • VőlegényCsapó Attila
  • A menyasszony apjaJanka Barnabás
  • HoldTóth András
  • I. FavágóVecsei H. Miklós
  • II. FavágóTóth János
  • III. FavágóJanka Barnabás
  • RendezőHorváth Csaba
  • Osztályvezető tanárMarton LászlóHegedűs D. GézaForgács Péter
  • FordítóIllyés Gyula
  • DalszerzőNagy Norbert
  • RendezőasszisztensCzirák Dániel
  • Főoldal
  • Műsor
    • Havi műsor
    • Premierek
    • Események
  • Társulat
    • Igazgatóság
    • Prózai tagozat
    • Tánctagozat
    • Zenei tagozat
    • Az Osztály
    • Munkatársak
  • Előadások
    • Aktuális
    • Archív
    • Galéria
    • Videók
    • Vendégjátékok
    • Fesztiválok
      • Szín-tár
        • Előadások
        • Hírek
        • Műsor
        • Jegyinformációk
      • Újvilág Passió
    • Színházi nevelési program
      • Mű érték és műérték kurzus
      • Nulladik óra
      • Osztályterem-színház
  • Rólunk
    • Hírek
    • Írások
    • Történet
    • Technikai információk
    • Közérdekű információk
    • Alapítvány
  • Jegy/bérlet
    • Online jegyvásárlás
    • Jegyinformációk
    • Bérletinformációk
    • Ajándékutalvány
  • Pályázatok
    • TAMOP 3.2.13-12
    • EFOP-3-3-2
  • Ajándékutalvány
  • EN
  • DE
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
  • Vendégkönyv
  • Facebook
  • YouTube
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Partnerek