KECSKEMÉTI SZÉCHENYIVÁROSI
ARANY JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 15 résztvevővel
A program tematikájának alapját Az égígérő paszuly című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kultúrális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 25 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton a Hamupipőke című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján játsszák el, abból filmjeleneteket forgatnak, díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Tehetséggondozó foglalkozás
Körülményei: 10 alkalommal/félév, alkalmanként 8 résztvevővel
A tehetséggondozó foglalkozás-sorozaton a Széttáncolt cipellő című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján állítják színpadra, a készülő előadáshoz díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 25 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 25 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.
KECSKEMÉTI SZÉCHENYIVÁROSI ARANY JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
LÁNCHÍD UTCAI SPORT ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 15 résztvevővel
A program tematikájának alapját A kis gyufaárus lány című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kulturális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton „A rátóti csikótojás” és „A pletykás asszonyok” című mesék elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján játsszák el, abból filmjeleneteket forgatnak, díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Tehetséggondozó foglalkozás
Körülményei: 10 alkalommal/félév, alkalmanként 8 résztvevővel
A tehetséggondozó foglalkozás-sorozaton a Ludas Matyi című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján állítják színpadra, a készülő előadáshoz díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 25 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 25 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.
KECSKEMÉTI SZÉCHENYIVÁROSI ARANY JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 10 résztvevővel
A program tematikájának alapját a Hamupipőke című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kulturális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 30 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton Az égigérő paszuly című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján játsszák el, abból filmjeleneteket forgatnak, díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 10 résztvevővel
A program tematikájának alapját a Baba jaga című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 30 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 20 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.
KEREKEGYHÁZI MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A program tematikájának alapját Az égigérő paszuly című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kulturális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton a Hamupipőke című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján játsszák el, abból filmjeleneteket forgatnak, díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A program tematikájának alapját a Rendíthetetlen ólomkatona című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Színháztörténeti, műveltségi vetélkedő
Körülményei: 2 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A színháztörténeti vetélkedő bővíteni kívánja a résztvevők műveltségi ismereteit, gazdagítja a gyermekek eddig megszerzett tudását, és mindezt élményszerűvé próbálja tenni. A vetélkedő lebonyolítása lehetőséget ad az értékteremtésre, a hagyományos értékek megőrzésére, miközben fejlődik a résztvevők kulturális tudatossága és kifejezőkészsége is.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 20 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.
SZENT IMRE KATOLIKUS ÓVODA ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 25 résztvevővel
A program tematikájának alapját Az égigérő paszuly című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kulturális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 25 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton a Hamupipőke című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján játsszák el, abból filmjeleneteket forgatnak, díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Tehetséggondozó foglalkozás
Körülményei: 10 alkalommal/félév, alkalmanként 8 résztvevővel
A tehetséggondozó foglalkozás-sorozaton A kis gyufaárus lány című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meseírás folyamatát ismerik meg. Az általuk megírt mesét/meserészleteket saját feldolgozásaik alapján állítják színpadra, a készülő előadáshoz díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 20 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 20 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.
FERENCZY IDA ÓDODA
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 18 résztvevővel
A program tematikájának alapját a Hamupipőke című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Kulturális óra
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 18 résztvevővel
A kulturális óra foglalkozás-sorozaton a Brémai muzsikusok című mese elemzését és értelmezéseit követően, a résztvevők a meséhez illusztrációkat készítenek, dalanyagot választanak. Díszlet- és jelmezelemeket készítenek. Ezek a foglalkozások az egyéni és közösségi tanuláshoz is jó alapot teremtenek, miközben fejlődnek a résztvevők kognitív, szociális-személyes és mozgásos kompetenciái is.
Havi szakkör
Körülményei: 5 alkalommal/félév, alkalmanként 18 résztvevővel
A program tematikájának alapját a Brémai muzsikusok című mese adja. A választott alkotás bemutatása művészi eszközökkel zajlik. Ezt követően a megismert mese feldolgozása, elemzése következik. A hőssé válás, a titkok és tabuk kezelése, a megküzdések lehetősége, a gyermek-felnőtt szerepek állandósága, a céltudatosság megtapasztalása, a démonainkkal való harc olyan meghatározó elemei életünknek, amelyek dramatikus eszközökkel való megismertetése, megéreztetése döntően befolyásolhatja a felnövekvő generáció életfelfogását, hozzáállását, megküzdési technikáit, alapvetően az önképüket. A havi szakköri foglalkozás ezeknek az élethelyzeteknek a feldolgozására épül.
Témanap
Körülményei: 3 alkalommal/félév, alkalmanként 18 résztvevővel
A félévente 3 alkalommal megtartandó témanapok lehetőséget adnak arra, hogy tágabb értelemben és több résztvevővel is megismertessük a színház világát. A résztvevők kulisszajárásokon vesznek részt, ahol az előadások, a színházi munka háttértevékenységeivel, háttérszereplőivel ismerkednek meg. Látogatást tesznek a szabótárakban, ahol a jelmezkészítés fázisait tekintik meg, jelmezeket próbálnak. A fodrásztárban és a kelléktárban a parókák, bajszok, egyéb álarcok, kellékek mögé bújhatnak. A témanapok célja, hogy a résztvevők fedezzék fel önmagukban a spontaneitást, fel merjék vállalni gondolataikat, véleményüket, önmagukat.
Tábor: Egy kiválasztott mese megismerése és dramatikus feldolgozása
Körülményei: 1 alkalommal, 18 résztvevővel
Egyfajta „hősképző” lesz, amely egy választott mesén keresztül a meseelemek felhasználásával segít a gyermekeknek megnyílni, megélni saját hősiességüket, rátalálni a félelmeik ellenszerére, azaz legyőzni a bennük lakó sárkányt. A foglalkozások során felfedezzük, minek felel meg az életünkben a táltos paripa, a fele királyság, a gonosz mostoha, vagy a hétmérföldes csizma. A tábori résztvevők motivációját növelik a múzeumpedagógiai foglalkozások, ahol más szemszögből ismerkednek meg egy-egy mese világával.